2013. augusztus 18., vasárnap

Hatodik ~ Élve vagy halva

Hatodik elemzésünk:
http://elvevagyhalva-zaynmalik-harrystyles.blogspot.hu/
Bori:
Martin, mikor olvastam a megjegyzésed a linkre, sírtam.:'D Nem értem a problémád..XD
Fejléc: Egyet kell értenem Martinnal, a fejléced túlzsúfolt, és nincs igényesen eldolgozva. Ha már ennyi embert raksz rá, legalább a mellékszereplők ne legyenek olyan hangsúlyosak, mint a főszereplők. Ezen kívül vedd kevésbé szélesre a blogot, mert az egyik oldalt több távolság van a fejléc és az oldal széle között, mint a  másikon.
Írásstílus: Úristen, téged nem irritál ez a betűtípus?! Mikor megláttam azt hittem, lefordulok a székről. Nehezen olvasható, cseréld le! Javasolt az Arial, vagy Verdana, esetleg talpas betűtípusok, melyek vezetik a szemet (ilyen a Georgia, Times New Roman, Garamond). Aztán. Helyesírás. bevallom, erre annyira nem figyeltem oda, csak vesszőhibákat találtam, szinte sehová sem raktál. És ha új mondatot kezdesz, a pont után mindig nyomj egy szóközt, mert úgy áttekinthetőbb. A történet alapja nem egy tipikus, és tetszik is: a fiúk rosszfiúk. Az alapvető problémám a kidolgozással van, a prológusod beillene első fejezetnek, hiszen nem utal a történetre, nem előzményeket mutat be. Az elején 3 mondattal elintézted June bemutatását. Semmit nem tudunk meg a szereplőkről, felesleges a csúnya beszéd. Minek? Túlságosan elsieted a történteket, vártam volna, hogy kis titkolózás, Louis sunnyog, nem pedig lebukik az első fejezetben, és az is irracionális volt, hogy pont elmentek June mellett, lefröcskölték, majd gyanútlanul kiszálltak. Lou nem vette észre, hogy June mellett hajtottak el?
Átláthatóság: Feleleges a két modulsáv, főleg, mert alig van bennük valami. A szereplők képeit is felesleges két oldalra tenni, és szebb lenne, ha méretre vágnád őket.
Kiegészítők: Nekem nincs bajom a zenelejátszóval, de sokakat zavar, mert közben pl. YouTube-oznak, stb. Szerintem állítsd be, hogy ne induljon el magától, vagy vedd egészen halkra. Mellesleg olyan zenéket szoktak általában összeválogatni, ami illik a történethez... Vad külső, vad történet, erre Harry Styles mézesmázos dala megy alatta? Szerintem ez nem fér össze, ne haragudj. Viszont a trailered nagyon tetszik, fel is csigázott, bár sajnos a történetet az első két fejezetnél nem voltam képes tovább olvasni...
A blogod nálam 5/2 pont, sok sikert a továbbiakban, meglásd, sok gyakorlással, és a tanácsaink megfogadásával sokat fejlődhetsz!:)


Martin:
Mindenekelőtt megemlíteném a gyönyörű linket, rendkívül könnyen meg lehet jegyezni.
Fejléc: Szerintem a fejlécen túl sok ember van, legalábbis túl nagyban, alig férnek el egymástól. Ezen én változtatnék...
Írásstílus: Megtaláltad a legérzékenyebb pontom, mégpedig, hogy ilyen csicsás betűtípussal írod a hosszabb szövegeket is. Nagyon előnytelen, az olvashatósága gyakorlatilag nulla, és nincsen hosszú ő és ű betű... Igazából elment a kedvem az olvasástól, de rászántam magam. Hiba volt. Tévedtem az előbb, van érzékenyebb pontom is, ez a helyesírás. Az a szomorú helyzet, hogy a blogod nyüzsög a helyesírási hibáktól, és javaslom, hogy olvass könyveket, vagy Word szövegszerkesztőben írd a történeteket. Az utóbbi kijavítja az alapvető hibákat is, nem lesz olyan égő. Nem tudom, hányadik osztályt kezded most, de nem csak vesszőhibákról van szó, az összetett mondatokat nagy ívben kerülöd, ahogy látom. :)
Átláthatóság: Az előző bekezdésben elég részletesen ismertettem ezeket a problémákat. Ha nagyon kritikus akarnék lenni, akkor felhívnám a figyelmed az ismétlődő háttérre, de inkább próbálom nem észrevenni, hogy nem illeszkedik. Kivételesen nem volt olyan rossz döntés két oldalsáv, mert ezt a kettőt is képes vagy telezsúfolni, mi lenne egynél?
Kiegészítők: Eszem ágában sincs zenét hallgatni. :c A kurzor effektről szóló papolásom felesleges, szerintem annyit elég mondanom, hogy zavar.
A kinézet még nem is lenne annyira rossz, sajnálom, hogy az írásod ennyire lehúzza a blogot, hiszen így összességében nálam nem érdemel az oldalad többet, mint 2 pont. A kritikát teljes jóindulattal írtam.

Sajnos ez a blog csak 2 pontot érdemelt, gyakorolj még!

Ha bármi kérdésed merül fel, nyugodtan tedd fel egy hozzászólás formájában.
Ha elégedett voltál a kritikánkkal, és szerinted korrektek voltunk, bátran terjeszd a blogot. Köszönjük! :)  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése